Foxentry: Jak jednoduše zvýšit konverzi košíku za 15 minut

Nástroje
15
.
June
,
2020
Osnova

Když jsme před pár týdny spustili A/B Foxentry na UrbanStore, nečekal jsem příliš velkou změnu. Chrome a další prohlížeče mají podobnou funkci už v sobě a proč by si tedy měl e-shop implementovat další placené řešení, které bude zpomalovat načítání webu v košíku. Právě delší načítání kroků v košíku, kvůli nespočtu scriptů, které většina větších e-shopů má, je hlavní kámen úrazu průchodnosti. Samozřejmě dá se to řešit x způsoby, jako je načítáním dat pro další krok košíku dříve, než uživatel vůbec klikne na “Pokračovat” a podobně. Obecně však platí – čím méně scriptů, tím lépe. Dopředu vám mohu říct, že se implementace Foxentry vyplatí a momentálně ho zavádím u dalších klientů. 

Co je Foxentry?

Foxentry je nástroj, který dělá celkem jednoduchou a zřejmou věc. Pomáhá doplňovat a validovat údaje, které zákazník vyplňuje (nejčastěji v košíku). Tím zrychlí jeho průchod formulářem a zajistí, že většina dat bude správná a vy pak nebudete muset řešit chybné údaje jako je adresa, telefonní číslo a podobně. 

Proto bych funkce Foxentry rozdělil na tyto dva směry:

  • Pro zákazníka
  • Pro business

Samozřejmě oba směry se propojují. Já se tu zaměřím primárně na použití na e-shopech, kde se Foxentry nejčastěji implementuje do košíku. Jsou i další využití jako je například u registrace, kde může validovat jména nebo e-mailové adresy. Většinu z nás, ale nejvíce pálí průchodnost košíku a konverzní poměr. 

Jedna z otázek, na kterou je dobré si odpovědět než budeme pokračovat dále, je “Dokážu si funkcionalitu Foxentry implementovat bez Foxentry?” Zjednodušeně řečeno ANO, ale nevyplatí se to. Foxentry z mého pohledu patří mezi “levnější” nástroje, a proto se nevyplatí zatěžovat vývoj, ale vytvářel všechna tato řešení na míru.

Dalším důležitým bodem je expanze do zahraničí. Foxentry momentálně působí v Česku a na Slovensku a plánují další trhy jako je Polsko a pokud se nepletu, tak Maďarsko (je možné, že v době kdy čtete tento článek už na daných trzích jsou). Sehnat databázi všech adres v Česku, by neměl být pro váš vývoj takový problém, ale určitě to nechcete dělat v Polsku nebo v Maďarsku. 

Výhody Foxentry

Jak bylo popsáno výše, hlavní výhoda Foxentry je rychlejší doplnění dat a jejich validace. Úžasný a asi nejpoužívanější příklad na e-shopu je doplnění města a PSČ po zadání ulice a č.p.


Toto je jeden z bodů, který když jsem viděl, věděl jsem, že Foxentry bude fungovat. Není vůbec žádný důvod, proč by tyto údaje měl uživatel vyplňovat pořád dokola. Je pravda, že podobná data si umí pamatovat váš prohlížeč, ale ty si jen pamatuje. Foxentry je vždy ověřuje, takže se nestane, že tam bude uložené něco, co už neplatí, nebo co je holá chyba, jak se to děje např. u Chromu.

Z druhé strany, strany businessu, je to ověřování dat. Tutu funkci bohužel nemůžu posoudit, protože všechny e-shopy, co dělají větší tržby, mají většinou tyto validace pošetřené už sami. Foxentry jim ale i pak trošku pomůže. Sjednotí to do stejného grafického kabátku a tím zlepší vizualizaci košíku. Pokud ale máte menší e-shop, může se vám tato funkce velice hodit. Odbouráte tím špatně zadané telefonní čísla nebo překlepy. To poslední co chcete, když rostete z garážového startupu, je ověřovat, že někdo zadal nesprávnou adresu nebo telefonní číslo.

Implementace Foxentry

Implementace je úplně jednoduchá. Vložíte script na web nebo ideálně do GTM a máte napůl vyhráno. Foxentry má vlastní “webový konfigurátor”, kde si jednoduše naklikáte dané inputy (pole formuláře) a zadáte tam to, co bude uživatel vyplňovat. Např. jestli je to input pro “Jméno”, “Příjmení” nebo “Jméno a Příjmení”. Pokud by se vám to nepodařilo, Foxentry má rychlou a ochotnou podporu na Live chatu, která vám jistě pomůže. 

Validátorů můžete nastavovat několik, takže je možné je mít v košíku a např. u i registrace nebo v zákaznickém účtu.

Doporučuji na začátku omezit fungování Foxentry na všechny IP adresy až na tu vaší. Abyste měli čas vše v klidu nastavit a zamezit chyby, které by mezi tím mohli vzniknout v košíku. Toto uděláte jednoduše ve 3 krocích v “Nastavení projektu”.

Nastavení Foxentry


  1. Přidáte zde svou IP adresu. Jednoduše ji najdete na https://www.mojeip.cz/.
  2. U “*”, což jsou všechny IP adresy (všichni uživatelé), dáte “Zakázáno” – Foxentry se nebude spouštět.
  3. U vaší IP adresy dáte “Povoleno” – abyste viděli všechny úpravy, které provádíte ve Foxentry a mohli jste kontrolovat správnost implmenetace.

Nezapomeňte pak jen u “*” dát “Povoleno” až budete připraveni na spuštění. Jednou jsem na to zapomněl a divil se, proč Foxentry nefunguje.


Ceník Foxentry

Foxentry má dle mého názoru neskutečně přijatelný ceník. Dokonce bych jim možná doporučil zdražit, za přínos, který to pro e-shopy má. Pro rychlou ukázku uvedu jejich střední tarif, který je pro “střední e-shop”, což znamená 800 až 2700 objednávek za měsíc. Tento tarif stojí 999 Kč při platbě na rok a 1 238 Kč při měsíční platbě. Pokud bychom to rozpočítali vychází to na:

  • 1,24/1,54 Kč při 800 objednávkách měsíčně. 
  • 0,37/0,45 Kč při 2700 objednávkách měsíčně.

Toto jsou opravdu zanedbatelné částky ke každé objednávce, pokud neprodáváte šroubky a matičky po kusech.  


Autor článku

Šimon jůn

Jmenuji se Šimon a jsem UX & Product designer. Navrhuji a optimalizuji weby, aplikace nebo produkty tak, aby byly pro zákazníka přívětivé a intuitivní. A dost často o tom pak něco napíšu.