Život Designera

Podcasty, které poslouchám jako freelancer

Osnova

Když zrovna nepracuji doma a jsem na cestách za klienty, vždy se snažím čas v metru využít něčím produktivním. Za dva roky, co aktivně využívám Spotify, jsem podlehnul podcastům. V tomto kraťounkém článku bych vám chtěl dát nějakou inspiraci, co poslouchat. 

Sám si pamatuji, jak pro mě bylo těžké najít kvalitní obsah, když jsem poprvé vstoupil na Spotify, protože v tom moři podcastů to bylo téměř nereálné. 

Budu se soustředit jen na podcasty, co aktivně pokračují a nejedná se jen o jednu marketingovou sérii. Všechny podcasty jsou v angličtině. V Česku jich bohužel tolik aktivně nevychází (nebo o tom zatím nevím). Každý podcast trošku popíšu, abyste věděli, na co skočit jako první a co vám bude sedět nejvíce. 

Jako bonus přidám pár epizod co stojí za to. Ve většině případů totiž nemusíte začínat od začátku podcastu, protože každá epizoda je osamostatněný celek.

Agency Highway

Podcast zaměřený primárně pro digitální agentury, ale z toho si nic nedělejte. I jako freelancer se můžete neskutečně naučit. Většina freelancerů nepřemýšlí nad tématy jako jsou: Optimalizace práce, nové produktivní nástroje a techniky, sales atd. 

Všechna tato témata jsou v podcastu nakousnutá a dobře vysvětlená hosty z celého světa, kteří mají za sebou roky zkušeností.

Epizody, které stojí za to:

Being Freelance

Projekt Steva Follanda není jen podcast, ale celá komunita freelancerů po celém světě, kteří chtějí sdílet své zkušenosti a názory. Osobně vidím nejvíce zajímavé to, jak se mění určité zajeté praktiky napříč světem. V jedné epizodě máte grafika z Brazílie, v další SEO specialistku z Austrálie a zakončíte to třetí epizodou vrcholového atleta (ano i oni jsou freelanceři) z Británie.

Bohužel největší výhoda tohoto podcastu je i jeho prokletí. Pestrá skupina hostů znamená i to, že je občas složité najít epizodu s vaším odvětvím. Ne, že by vám epizoda s někým vzdáleným nepomohla (freelanceři jsme přece všichni), ale musíte si více věci přebírat a třídit.

Epizody, které stojí za to:

Design Life

Trošku netradiční podcast, protože jde o konverzaci dvou designerů. Témata se mění, ale hosté zůstávají stejní. Podcast moderují Charli a Femke. Charli má i Youtube kanál o designu, který má přes 150 tis. odběratelů a dokumentuje tak svůj remote život.

Bohužel obě designerky nejsou freelancerky, a tak se více baví o obecnějších tématech a side-projektech. Charli pracuje pro ConvertKit (marketingová platforma) a Femke pro Uber. Osobně nejvíce oceňuji kontinuitu hostů. Vždy vím, že budou mít dobrý mikrofon, znám jejich hlas a vím, že podcast bude více zábava než nalejvárna nových metod a principů. Doporučuji Design Life jako oddechovku, když jedete večer z práce a nechcete poslouchat hudbu.

Epizody, které stojí za to:

The Futur Podcast

TheFutur. Kdo v designerské komunitě nezná Chrise Doa jako by nebyl. Ostřílený veterán, který pracoval pro klienty jako je Microsoft, Google, Intel nebo Riot Games. Mimo jeho agentury Blind založit i další firmu The Futur s jasnou misí školit a zlepšovat designery v jejich práci.

Jejich obsah se hodně točí okolo grafického a UI designu, ale i tak si z toho můžete odnést důležité rady a postřehy. Podcasty nevychází tak často jako jejich Youtube videa, ale i tak je to pěkných pár epizod obsahu.
PS: Jejich Youtube doporučuji ještě víc, ale tohle je článek o podcastech.

Epizody, které stojí za to:

The Innovative Agency

Jak je z názvu zřejmé, další podcast se věnuje více agenturnímu životu. Ale mějte na paměti (s trochou nadsázky), že jako freelance jste vlastně jednočlenná agentura.Podcast se zaměřuje na podrobnější témata a je občas složitější si vybrat, co zrovna potřebujete. Kvůli zvýšené náročnosti ho poslouchám jen ráno, kdy jsem ještě při smyslech a dokážu vstřebat všechno důležité.

Epizody, které stojí za to (odkazy přímo na Spotify):

OverTime

Podcast samotného srdce designu Dribbblu. Díky své pozici na trhu oplývá OverTime neskutečně zajímavými hosty jako je Dylan Field (Zakladatel a CEO Figmy), Mackey Saturday (tvůrce loga Instagramu) a spousty dalších. Podcast je ale pouze doplněk pro designery, a tomu odpovídá i jeho vydávání, které je neskutečně nestabilní. Jednu jistotu, ale máme, když už vyjde bude to stát za to.

Epizody, které stojí za to:

Shopify Masters

Poslední podcast je spíše doplněk mé podcastové stravy. Moji nejdůležitější klienti se pohybují v e-commerce, a tak potřebuji vědět, co se děje nového a jaké překážky e-shopy řeší. 

Z názvu je jasné, že podcast je z produkce světového e-commerce giganta Shopify, a i když je jeho obsah úžasný, forma už občas ne. Hosté nemají dobré mikrofony a ani spojení. Podcast občas šumí a přistihl jsem se, že jsem ho už párkrát musel vypnout a epizodu přeskočit. 

Sice nerozumím tomu, jak může firma s valuací x miliard dolarů vyprodukovat takovýhle polotovar, ale s tím asi nic nenaděláme.

Epizody, které stojí za to (odkazy přímo na Spotify):